Search

Pages

Thursday, August 27, 2009

Welcome to Penang

Ok..kalu baca tajuk, macam aku pegi melancung je kan.... actually aku pegi penang visit ayah aku kat sana....yelah...dalam 2 hari tu dia demam, selsema and batuk...mau tak risau...so memandangkan satu keluarga dah risau...so aku nekad amik EL (imagine masa ni aku memang sangat2 bz) dalam 19 hb aku and family aku berangkat ke Penang....Drive je....yelah last minit punyer decision....
Sepanjang perjalanan tu hp aku dihujani panggilan dari opis, yelah kan...macam aku cakap tadi, masa ni saat2 aku yang paling bz.....sampai aku tak boleh concetrate kat driving aku....so mak aku take overlak sampai Penang...sorry sebab terpaksa melayan panggilan yang sangat2 hangit itu...

ni ha Nasi Kandar Beratur......
ni kat belakang apartment kiteroang....

Tempat penginapan aku sekeluarga telah aku uruskan..aku duduk kat Apartment untuk Petronas staff....sebab tu yang paling murah..masa ni aku tak tau lagi macam mana rupa tempat tinggal aku tu...tak kisahlah...janji ada tempat nak stay...



Kat Hydro





Breakfast time....


Otw to Penang
me n family

Lebih kurang dalam pukul 2 lebih kiteorang sampai kat Batu Feringghi and sampai kat tempat keje bapak aku...so kiteorang pick up dia and terus pegi check in dulu.....tak sangka aku rupanya menarik sungguh tempat tinggal aku ni....classs......so dah lepas letak barang and buat apa yang patut....kiteorang pun gerak pi Hospital...check bapak aku...Alhamdulillah...bapak aku juz have normal fever with cough...doktor kata normal coz kat Penang masa tu time hujan...kira majoriti memang kena lah...so bapak aku sumer pandang balik kat kiteorang....ingatkan nak kena marah..rupa2 ajak pegi makan....hahahahha


Apa lagi...dah sampai Penang, pekena nasi kandar lah...hihihi...so pas makan nasi kandar, kiteorang ronda2 sekeliling bandar georgetown tu....sempatlah capai Buah pala nak bagi budak kat opis.....pastu ayah aku ajak balik...nak rest...yelah dia tak sihat kan..so kiteorang balik berehat.....

Malam tu, ayah aku ajak berjalan2 kat Flea Market kat sepanjang jalan kat batu feringghi tu....ala2 Petaling street...tapi sini mahal lagi....aku tak beli apa pun...sebab tak menarik..cume sempat sapu DVD 4 citer...hihihih..then biasalah..dah jalan2 mesti lapar kan...so aku makan kat Nasi Kandar Reban...naper panggil reban, sebab rupa macam reban....tapi not bad nasi dia...

Pagi esoknya, kiteorang drive sendiri pegi ke tempat keje ayah aku....untuk breakfast lah,....so sempat lah ronda seround kat hotel tu...then kiteorang pegi lepak kat pantai,,,,wahhh tenangnya...yelah dah lama tak rest macam tu....

Tghhari kiteorang jejalan lagi....pegi persiaran gurney lak...tempat tu ala2 Bukit Bintang lah...tapi klass lagi kat BB.....then malam tu makan kat Nasi Kandar Beratur...sebab aku kena beratur kat 1/2 jam nak makan nasi...tapi biasa jer...mengecewakan......huuhuhh....

Esok paginya tu time untuk mengundurkan diri dari Penang....sekejap, tapi oklah....sebab dapat visit ayah aku and lega coz bukan seperti ap[a yang kiteorg pikirkan....
Maybe next time akan kesana lagi...

Sab Nyer...

2 comments:

A-noni-mus said...

Awat dah lama x update blog?? bz kah?

My Blog said...

baru je update..
memang agak kebzan beberapa bulan ni :)