Search

Pages

Sunday, May 17, 2009

AI8, EPL and AF7

Ok...1st of all aku sangat2 dissapointed dengan result AI8 ...oklah Adam masuk final but Kris pun masuk seroiusly, memang nak bagi Adam menang free je malam Finale tu.....Danny boleh tersingkir, but apa pun aku tak mengundi pun, sebab aku memang tak leh votes....hahahah...tapi aku rasa for next week finale, Adam akan jadi jore....hihi...and aku rasa dan harap Danny akan ikut jejak Daughtery yang memang sangat2 best tu....

Ok tajuk seterusnya, EPL...yahoooooo...Man U jadi Champion EPL...besshhh giler lah...gigit jarilah peminat Liverpool hahahah jahat tak aku...yelah...adik aku penyokong Liverpool, aku opkos Man U, tapi kesilapan besar Feurgeson jual Ronaldo kat Real and nanti Tevez pun nak kuar kan...next year ada harapan pasukan lain jadi jore EPL

And yang peling kemuncaknyer hari ni, Konsert Akhir AF7, yang mana dalam diam aku menyokong Akim ngan Hafiz...tak fanatik, tapi suke lah ngan bebudak kecik 2 orang ni......sejujurnya, konsert Finale AF7 adalah yang the worst...bukan pasal bebudak dier tak nyanyi sedap, but song choices yang sangat2 choi....aku cume boleh ingat lagu dan persembahan Akim aje...tu pun Lagu BenCinta tu.....untuk lagu baru, semua hampeh....lagu dier sangat2 coi...tak de yang memorable....sian bebudak tu....ok...aku komen satu persatu yek kat bawah ni

Hafiz
Lagu: Kau Bunga Cintaku - Anuar Zain
Sayang sangat si Hafiz diberi lagu macam ni....tersangat2 lah tak menunjukkan potensi suara dier.....dah lepas tu suara dier tenggelam timbul nyanyi lagu ni...low notes dier paling ketara.....

Star: 2.5

Lagu Baru - Masih Jelas
tak sangka lagu ni aidit alfian yang buat....top komposer tu but still aku rasa arrangment lagu ni sangat2 tak menarik...macam kelam kabut....Hafiz pun mcm tak try sangat nak improvise lagu ni....but still sore good

Star: 3

Akim
Lagu Baru: Bengang

Sorry to say, aku memang marah kat Astro sebab kecewa, lagu plajar lain semua komposer hebat2 yang buat but lagu Akim, bebudak biasa...walaupun tak seteruk lagu Aril, but lagu tu tak de keistimewaan. apa yang aku komen ngan puji ni untuk persembahan bebudak tu ajer...ok feel akim untuk lagu ni sangat baik...nampak xpresi kat muka dier.... vocal control dier pun ok gak masa ni...sebab tak banyak sangat part jerit2 yang menyeksakan tu

Star: 3.5- untuk xpresi Akim

Bencinta
Wowwww....persembahan best......wpun vocally dengar dier menjerit...aku rasa sebab terlalu banyak prektis but aku suka dengan performance dier....lain dari yang lain....hihihi dah ala-ala tgk penyanyi yang perform bukan student....aku rasa pas ni bebudak ni sumer kena bagi rest....kesian aku tgk dier jerit, sore tak sampai tapi dier try jugak...

Star: 4

Yazid
Lagu: Qasidah Cinta - Dewa 19
Style broadway dah ok...but sangat slack bagi kat Yazid, seriusly, sangat mendatar, tak de naik...turun adelah...

Star: 1.5

Lagu BAru : Ya Pa Pa
Aku boleh terima lagu baru dier ni but sayangnya lagu ni diberi kepada Yazid, yang mana dier boleh dikatakan merosakkan lagu tu tadi....aku rasa dier rasa dier tak deserves to be in the final and thats why dier just sempoikan jer lagu tu. MUH buat tu..jeles ni

Star: 2

Isma
Lagu baru : Bisikan Godaan
Aku tak suke rentak dier...nampak macam tak sesuai dengan Isma...and macam biasa, Isma tr to improvise, but tak berapa menjadi...vocally pun ada flat on certain part

Star: 3

Lagu: Cinta Adam Dan Hawa - Misha Omar

Lagu ni serius the worst performance from Isma....seriously, lagu ni ada beberapa peringkat but semua peringkat tu Isma guna tone yang sama....

Star: 1.5

Aril
Lagu: Kasih Tak Sampai - Padi..
Feeling Ok, Suara ada flat, cumer nampak kosong sangat dan lagu ni terlalu slow....dan membosankan, tak sempat nak feel apa2 pun.... Dengar ada part yang macam Edrie kata Pancit

Star : 2

Lagu Baru: Toksik
lagu paling pendek, paling tak menarik, paling bodoh, paling teruk pernah aku dengar.....Memang lagu yang dah dibuang tong sampah pastu kutip balik ker? Sorry kepada pencipta lagu ni but seriously dalam sejarah AF Final, lagu ni paling teruk.....aku rasa Nurfatima slalu gak buat lagu, tapi lagu ni memang lagu sampah......adui ai...gimik Si Aril pun tak berapa menjadi, sebab bende tu dier dah biasa buat......

Star: 3(untuk lagu tu sendiri 0)

Maybe nest time Astro kena pikir balik, post mortem balik....lagu2 apa yang patut diberi kat bebudak final....bukan lagu2 sampah macam ni....

Kalau ikutkan ranking Persembahan FINAL SAHAJA....bukan ambil kira keseluruhan

AKIM
HAFIZ
ARIL
ISMA
YAZID

Dan sebagaimana yang diketahui.....result AF7 adalah seperti berikut

HAFIZ
ARIL
AKIM
YAZID
ISMA

overall, aku puas hati lah HAFIZ ngan AKIM masuk top 3, wpun aku rasa malam ni persembahan Akim yang menonjol....tapi kalau overal Performance, Carta TRANSFORMASI...bukan the best performance aku adalah seperti dibawah

AKIM
HAFIZ
ARIL
YAZID
ISMA

kalau ikut consistant....carta aku seperti kat bawah

HAFIZ
AKIM
ISMA
ARIL
YAZID....

So korang lak macam mana???

Sab Nyer..

0 comments: