Search

Pages

Wednesday, May 6, 2009

AF7 vs AI8

Apa persamaan 2 rancangan ni?????
1. Rancangan Realiiti
2. Rancangan realiti no 1 di negara memasing
3. Pertandingan mencari bakat
4. Ada concert setiap minggu
5. Ada tema setiap minggu
6. Mengikut kedudukan sekarang, bilangan peserta sama = 4
7. Final four sama = 3 lelaki, 1 pompuan
8. Audition di seluruh negara
9. Pengacara Lelaki
10. Di kuarantin kat satu tempat.
aku rasa cukuplah 10 reason persamaan AI8 dengan AF 7......tapi aku rasa, kedua2 rancangan kali ni Final 4 dorang memang paling hebat....semua ada bakat dan talent sendiri, kira yang terbaik untuk rancangan memasing lah....satu lagi persamaan....

Untuk AI8, ada lagi 2 minggu untuk tentukan finalis, while for AF 7 lak, this week the last week to choose the fav finalist plus ada AF MAsuk which aku tak berkenan....and in the same week there will be an eliminations, so not fair to yang kena eliminate this week sebab dier tak diberi peluang untuk di AF masukkan....

For AI8, aku masih tak dapat jangka kan sapa yang akan jadi Juara, but aku rasa maybe Adam Lambert, sebab sekarang ni dia paling consistent. Untuk AF lak, aku rasa Hafiz bakal jadi juara, wapun kalau ikut undi Isma lead, but aku tak rasa Isma boleh dikomersialkan.....wpun hakikatnya aku minat dengan suara Akim...wah,,...banyak simpang ni....

Honestly, stakat minggu ke lapan, Hafiz show an improvement, major lah, tapi still lack of something yang aku sendiri tak dapat nak jelaskan. Akim lak, good voice tone, but kena asah2 betul, dan keberangkalian nak jore tu agak tipis, since currently dier yang the lowest and maybe kena eliminate this weekkk...arghhhhh tidakkk....For ISma lak, good tone, good voice tapi nothing special...she just.....ISMA....that's all....no X Factor.As for Yazid, no komen, sebab aku rasa dier banyak kena improve, although baru2 ni dier baru nak kuar dari sangkar dier, but still not eniugh and packages to be a Winner and Bintang....

Adakah juara AF 7 Masih lagi seorang perempuan??



Atau Hafiz akan menjadi peserta dari Sarawak yang pertama memenangi AF 7


Untuk AI8, i reaaly like Danny voices, but aku rasa orang bosan dengan sikap overconfidence dier tu, which aku tak pernah nampak, tapi aku rasa dier sangan berbakaat....Untuk Adam, showmanship memang tip top...no doubt lagi, but aku paling tak gemar bile dier menjerit, dun know, but it sound like screaming.....Kris, sangat comel, but no x factor , again like ISMA, suara dier sangat biasa, dan aku tak rasa special pun...Allison copy from Kelly....so kalu boleh tak nak dua orang yang bersuara sama ada .....tak sronok,,,






well tu komen aku....who will win, wait for the finale......

tu jer
Sab Nyer...

0 comments: