Search

Pages

Saturday, May 9, 2009

AF 7 & AI 8

Wah, kali ni aku rasa lelakii akan menang untuk dua2 pertandingan ni.....yelah AI8, ketiga2 finalis lelaki, Danny, Kris, and Adam pastu untuk AF7, Finalis, Akim, Hafiz, Isma, Yazid and Aril (AF MAsuk)...tapi aku tertarik untuk komen persembahan bebudak AF sebab aku rasa this week dorang kasi pecah dewan.....

Bagi aku, overall semua pelajar buat persembahan terbaik dorang kat lagu Inggeris....and lagu melayu dorang biasa2 jer....

Isma
Lagu: Aku Pasti Datang ( Bunga Citra Lestari)
hmm..komen aku simple jer...boleh nyanyi, tapi banyak perkataan tak clear and yang penting dah minggu ke 9, still tak de x factor.....
Rating: 2 1/2 bintang

Lagu : Hot and Cold ( Kate Perry)
ok, untungnyer dia dapat lagu ni, sebab lagu ni memang dah ada attitude mase ko nyanyi, so yang penting ko hafal lirik, and step dance, ko dah boleh kasi pecah dewan......tapi persembahan isma nampak berhati2 sangat, mungki sebab dah ada percubaan nak tergolek tadi kot, tapi oklah, dier tonjolkan kelainan dari diri dier, aku prefer masa dier prektis, lebih nampak attitude dier....

Rating: 3 bintang

Yazid
Lagu: Where The street No Name
komen 'aku...it was terrible.....serius...the worst antara 4 orang tu untuk lagu inggeris.....bukan nak jatuhkan Yazid, but seroiusly, aku tak rasa he deserves to be in final compared ngan student lain.....ok lah, maybe the best persembahan ( not vocal) masa lagu U2 and his best vocal masa musical, but aku tak rasa aku nampak transformasi kat dier and aku tak faham, cikgu banyak ajar dier but still no improvement....aku tak rasa he deserves to get the highest votes tonight after this performance....aku tau dier memang blur, tgklah masa umum result tu, padahal kertas kosong je tu...blur sangat2 sampai nak dekat 1 minuts tunggu...yang tu aku sukalah...sebab sikap blur2 tu...but performance wise, sorry, aku tak minat
Rating: 2

Lagu: Aku Scandal - Hujan
Masa dier buat lawak dengan Adlin, memang aku ketawa....patutnya dier boleh pakai mood scandal tu untuk nyanyi lagu tu, but unfotunately, it was flat.....adui ai....aku tak mau komen banyak...but seriously, i think they sholud think twice, is Yazid layak to be crowned as AF 7 Winner?

Rating : 1 1/2

Akim
Lagu: I'm Yours - Jason Mraz
Wowww..........persembahan yang aku rasa bagus...music arrangement, peformance directions, vocal and communications...all complete....macam kata Adlin, effortless, but simple and very nice...It was great....tapi untuk vocal dier aku prefer masa dier nyanyi kat audition OIAM....lebih soft skit...but still it was a great perfomance from him and i think his besttt performances....

Rating: 5 bintang

Lagu: Larut - Dewa 19
hmmm aku tak pernah dengar lagu ni, but aku rasa dier dah buat sehabis baik, cume dier nyanyi lagu ni lepas lagu i'm yours, impak dier tak besar....yang aku sangat2 kagum tadi cara dier handle mic stand tu.....memang sangat2 pro. Satu kelainan, nampak pelbagai emosi kat muka dier, but the first song the best

Rating: 4 star

Hafiz
Lagu: Laskar Pelangi.

Ok, suara dier sangat sesuai nyanyi lagu ni, persembahan yang kretif, cuma impak tak beso, macam aku kata awal2 tadi, bebudak ni dier nyanyi lagu melayu ala kadar jer...aku paling nampak ketara kat Hafiz, sebab masa ni ni tak jaga sangat vocal control dier, kekandang dengar gak flat...but still intresting to watch lah....rambut dier dah macam rambut yazid,

Rating: 4 star

Lagu: I believe i can Fly - R Kelly
Ok, yang penting aku sangat2 suka lagu ni....permulaan sampai 2nd verse memang sangat menarik, cuma the last verse bile dier tukar suara tu aku tak berapa suka, aku rasa kesian kat dier sebab he try too much to get the big impact at the end to...tapi no doubt, it was the best performance of the night and i think for him gak kot...

Rating: 5 star

Overal
Aku rasa yang betul-betul dah ready nak keluar sebagai artis and yang betul-betul dah transform : AKIM and HAFIZ.
Isma good, but still need to get her X Factor and Yazid, banyak lagi cabaran yangg perlu dier lalui...

AFMASUK: ARIL
dah jangka, so it will be tough competition....

SAPA YANG BAKAL MENJADI JUARA AF7?
korang yang mengundi and fanatik2 pelajar ni, undilah orang yang korang rasa betul2 layak....

AFUNDI:
AKIM
HAFIZ
ISMA
YAZID
ARIL

Sab Nyer...

0 comments: