Search

Pages

Wednesday, May 27, 2009

Updates

Hmmm...well agak dah lama aku tak mengupdate blog aku ni...still aku bukan lah sorang yang suke meluahkan segalanya dalam bentuk tulisan which yang aku rasa agak bahaya...sebab aku lebih suke luahkan dalam bentuk perbuatan aku...yang aku rasa aku kenalah ubah kot...hihihi...tak elok sebenarnyer luahkan marah ker, perasaan ker dalam bentuk perbuatan kita, and aku rasa the best way to express your feeling is by blog....aku pun blajar blog dari geng2 TAG aku....Seri yang memang jadi inspirasi aku nak bukak blog ni...walaupun kadar kekerapan aku nak mengupdate ni agak minimum, tapi aku try untuk hapdate ASAP.

Ok...terover plak posting aku hari ni...ok sebenarnyer ada benda yang berlaku this week yang aku rasa sangat annoying...biasalah, keje ngan orang ni kan, melayan orang ni, leh sakit jiwa kekadang....tapi sib baiklah blog ni penyelamat aku..hihih...sebenarnya masa aku taip ni dah sangat2 cool pun....

Nak dijadikan cerita, adalah sorang mamat yang namanya tak patut aku sebut...sebab tak de sapa pun kenal, call, masa dier sebut nama, aku mcm dah tau apa yang dier nak tanya...tetiba trus jerit mcm tak ingat dunia...wei...pls lah...respect skit orang k...aku bengang dalam diam jer masa tu, imagine, aku tak leh lawan dier, yelah customer is always rights....damn sangat.....bila bende tu terkena aku sakit hati sangat ngan words tu....ok sambungan citer tadi...aku jawab ngan selemah lembut yang boleh...sesapa yang tau perangai aku, sure tau macam mana kaedahnya Sab jadi lemah lembut, but makin lama, makin naik volume, sampai kalau aku bukak loudspeaker, sure satu level boleh dengar, pekak wei....

Rupa-rupanye isu/ masalah yang dier bebelkan tu tak de kaitan ngan aku, orang lain buat salah, dier lak pi bebel kat aku....hallloooo..pi lah jerit kat orang sana...naper aku yang jadi mangsa pekikkan yang memang sangat2 melampau tu....sampai keje aku pun nak dipertikaikan....aku nak ulang...KEJE AKU TAK DE KAITAN NGAN KO....!!!!....last skali, bila aku cakap benda tu dia kena refer kat orang lain, baru dier slow sikit pastu ngan tak kata sorry ke hapa terus letak telepon...X%$#@*... (Sorri sangat, aku sampai tak boleh tulis apa yang aku rasa masa tu)

So korang pikirlah, melayan manusia pun sama parahnya melayan........ kalu manusia tu sendiri tak tau macam mana nak respect orang lain....Tahap geram aku masa tu memang sangat2 lah tinggi sampai semua staff aku takut nak tegur aku, boss aku diam jer....leh kata nak melalak gak lah...bukan pasal aku sedih ke apa pasal dah geram sangat...kan aku cakap awal2...aku ni meluahkan perasaan aku thru perbuatan aku ni.....so memang jelas lah masa tu aku tension sangat......

NAsib baik aku amik masa tuk cool kan diri ngan slow talk ngan staf2 aku....so nasihat dier...
1 - Customer ALways right tu memang menyakitkan hati.
2 - Bagi salam sebelum nak terjah
3- Cuba pikir perasaan orang lain sebelum nak marah orang tu...
4- Jangan cakap ikut mulut ngan perasaan

Aku nak sangat mamat tu baca aku punye posting ni.....hihihihihi

Sab Nyer...

0 comments: