Search

Pages

Friday, April 25, 2008

Arggghhhh....TAX RETURN




huhuhuhu

date : 30 April 2008


huuhu

tarikh nie aku rasa ramai yg tak suka, lebih2 lagi yang bekerja dan eligible tuk bayar Tax,......tapi sib baik skarang dah senang skit compared tahun2 sebelumnya....ada E-Filling...kalau tak jenuh gak nak isi borang manual ngan kena submit by hand kat LHDN.....dah ler tu faham2 jelah..last2 minit...confirm manusia ramai berkumpul kat LHDN...


sib baik aku dah buat awal2....kene tax pun tak ler banyak...sebab monthly dah kene potong....so skit je kene bayar (tu pun lepas amik kire beberapa rebata ngan tax release ) . Tak macam last year, aku kene bayar banyak.....1st year kene bayar cukai tu....masa tu 1st time aku buat e filling....buat awal2 tapi bayarnyer...hihihi


Tahun ni serupa gak...sampai skang aku tak bayar lagi...

tunggu gaji baru bayar......tapi diingatkan kita declare income kite as what we received.....jangan sorok2....dorang leh trace income kite.....tak pasal2 nanti kite kene penalti pasal under declared.....lagi bahaya.......
Kalau sapa yg dah pernah experinces bayar cukai.....tau apa yang aku cakap nie..sapa yg tak pernah ade...leh blajar2....hihihihihi
Lagi satu, pada sesapa yang tak de acct LHDN lagi. baik korang bukak trus, senang, tak de lah issue nanti korang dah tolak Tax dr gaji, tapi LHDN kata tak masuk....

2 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
FAYAZ said...

I m lounching this website for online work in next week. http://www.traceincome.com/